.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزيده ستون ويژه روزنامه‌ها‌ي صبح

چك‌هاي 150 يورويي براي سر دادن شعار ضدفلسطيني؛ پيراهن‌هاي مساله دار حزب منحله دموكرات دربازار؛ گزارش وال استريت ژورنال از عقيم ماندن تحريم‌هاي امريكا عليه ايران؛ درخواست اخراج فائزه ‌هاشمي و استعفاي جاسبي و ... بخشي از برگزيده ستون ويژه روزنامه‌ها‌ي صبح امروز كشورمان را تشكيل مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، روزنامه‌ها‌ي صبح امروز در ستون ويژه خود به انعكاس برخي اخبار پرداخته‌اند، آنچه در پي مي‌آيد گزيده‌اي از اين اخبار است.

/// كيهان

* هم كارناوال نفوذي‌ها بود هم جنبش مردم خداجو

بيانيه جديد گروهك سازمان مجاهدين (انقلاب) با استقبال شبكه دولتي انگليس همراه شد.
بي.بي.سي انگليس عنوان "هشدار مجاهدين انقلاب در مورد نفوذ جنبش سبز " را براي بيانيه مذكور انتخاب كرد و نوشت: يكي از تشكل‌هاي اصلاح طلبان در مورد نفوذ اقتدارگرايان در تجمع هاي جنبش اعتراضي به منظور تشويق تندروي هشدار داده است.
شبكه دولتي انگليس همچنين به بخشي از بيانيه استناد كرد مبني بر اينكه براساس شواهد و قرائن موجود، ستاد عمليات رواني اقتدارگرايان حاكم، گروه هايي را براي جهت دادن اعتراضات به سوي شعارهاي انحرافي نظير شعارهاي ضدنظام و سلطنت طلبانه و نيز تشويق تظاهركنندگان به درگيري هاي فيزيكي آماده كرده است.
استقبال بي.بي.سي از بيانيه گروهك مجاهدين و هشدار نسبت به تندروي نفوذي ها در تجمعات سبزها در حالي است كه اين شبكه از چند روز قبل از آشوبگري و حرمت شكني روز عاشورا، به هيزم كشي و تدارك ماجرا روي آورده و در روز عاشورا نيز به صورت زنده و آن لاين، لحظه به لحظه جريان سازمان دهي شده را هدايت مي كرد و بر گسترش اغتشاش اهتمام داشت.
در بيانيه سازمان مجاهدين آمده است: در روز عاشوراي حسيني، حرمت ماه حرام به سادگي شكسته شد و بر اثر حمله و سركوب عزاداري اعتراضي مردم در تهران ده ها تن كشته و زخمي شدند... چند روز پيش از عاشورا موسوي هشدار داد كه ماجرايي از جنس كارناوال عصر عاشورا در حال شكل گيري است، سازمان در عين حال با لحني منافقانه، آشوبگران را مردم توصيف كرد و تحركات آنها را يكي دو صحنه مشكوك سوت و كف عنوان كرد.
تناقض نهفته در بيانيه (مانند رويه موسوي) اين است كه به رغم انتساب حرمت شكني هاي روز عاشورا به نظام، گروهك مجاهدين حاضر نشد اين حرمت شكني ها را محكوم و از بانيان آن به اصطلاح كارناوال (كه به عنوان مردم يا مردم خداجو ياد مي شود) ابراز انزجار كند درباره شكستن حرمت ماه حرام نيز آنچه جالب است اينكه جريان نفاق اگر چه عناصر سازمان يافته محارب را به حرمت شكني محرم و عاشورا فراخوانده اما توقع دارد ملت وفادار نظام و نيروهاي انتظامي در مقابل محاربين نايستند.
آيا امام حسين(ع) در روز عاشورا بايد به اسم حرمت ماه حرام با جبهه مهاجم نفاق و كفر از سر عزت نمي جنگيد؟! و آيا ماه هاي حرام براي مسلمان ها حرام و براي منافقين و محاربين حلال است كه همه حرمت ها را زير پا نهادند؟!
اين نكته هم گفتني است كه قريب 100 مامور نيروي انتظامي به اعتبار خويشتنداري و عدم برخورد قاطع با اوباش و تروريست هاي سازمان يافته، مضروب و مجروح شدند بي آن كه حتي يك گلوله به سوي عناصر محارب شليك كنند.اما محاربين كه نياز به كشته سازي و وارونه نمايي صحنه دارند، چند نفري را نيز قرباني مطامع سران فتنه در داخل و خارج كردند.

* آمريكا غني سازي را بپذيرد تا از دست ايران نجات پيدا كند

در پي برخي زمزمه‌ها در دولت آمريكا مبني بر اعمال تحريم هاي هدفمند عليه برخي مقامات ايراني به جاي تحريم هاي قبلي روزنامه فايننشال تايمز نوشت: چنين تحريم هايي تاثير ناچيزي بر جمهوري اسلامي مي گذارد.
اين روزنامه انگليسي از قول تحليلگران افزود: گذشته كاملاً روشن است. كاملاً بعيد به نظر مي رسد كه تحريم ها بتوانند محاسبات هزينه- فايده جمهوري اسلامي را به هم بزنند. دولت ايران توانسته بسياري از محدوديت ها را دور بزند.
فايننشال تايمز افزود: تحريم ها كمترين كارايي را خواهند داشت. مايكل روبين از مؤسسه آمريكن اينتر پرايز مي گويد هيچ يك از گزينه هاي پيش روي اوباما، شانس اثربخشي ندارند اما شايد بتوانند آبشاري از وقايع را به راه بيندازند. تحريم هاي مالي به تنهايي ايران را متوقف نخواهند كرد.
ميدل ايست آنلاين نيز در تحليل تحريم هاي پيشنهادي آمريكا نوشت: اوباما بايد تحريم ها را فراموش كند. آنها از تحريم هاي سخت تر سخن مي گويند اما بايد به اين مقامات گفت مقطع فعلي، زمان مناسبي براي اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران نيست.
اين رسانه آمريكايي افزود: واشنگتن بايد تاكتيك هاي خود را در مذاكره با ايران تغيير بدهد و پيشنهاد معتبري را بر روي ميز مذاكره قرار بدهد. در عين حال واشنگتن بايد گزينه تحريم ها عليه ايران را فراموش كند و روند پيشين ديپلماسي را در قبال اين كشور ادامه بدهد.
احتمال بسيار ضعيفي وجود دارد كه ديگر كشورها از تحريم عليه ايران حمايت كنند. حتي تصويب تحريم در شوراي امنيت هم (كه بهترين شرايط است) صرفاً نمادين و بي تاثير خواهد بود. تحريم هاي ضعيف و يكجانبه هم نه تنها تاثير چنداني ندارد بلكه پيامدهاي معكوسي را در پي خواهد داشت و مواضع ايران را تقويت مي كند.
ميدل ايست آنلاين نتيجه گرفت: در حقيقت آمريكا در قبال ايران با مشكلات جدي مواجه و دچار نوعي سردرگمي است. تنها گزينه، به رسميت شناختن حق غني سازي اورانيوم در ايران و نشستن پاي ميز مذاكره است.

* سپر گروهك‌هاي برانداز يا مرجع مجاهدين و مجمع روحانيون

پاسخ جامعه مدرسين حوزه علميه قم به پرسش شهروندان و اعلام اينكه آقاي صانعي صلاحيت مرجعيت را ندارد، با واكنش مجمع روحانيون روبرو شد.
مجمع روحانيون در ماجراهايي همچون شكستن حرمت امام حسين(ع)، جسارت به تصوير امام خميني در روز 16آذر، حذف اسلام از جمهوري اسلامي و سر دادن شعارهايي به نفع آمريكا و اسرائيل در تجمعات راه اندازي شده از سوي سه چهره مورد حمايت اين جريان (موسوي، خاتمي و كروبي) سكوت توأم با رضايت كرد و حتي در مقاطعي، برخي اعضاي آن جزو آتش بياران معركه بودند.
اين گروه كه تنها نامي از آن باقي مانده، با وجود سكوت يا همراهي با جريان فتنه در هتك حرمت همه مقدسات، به خاطر آقاي صانعي غيرتي شد و بيانيه اي در دفاع از وي كه از آلت دست هاي فتنه گران براي غبارآلود كردن فضا به شمار مي رفت، صادر كرد.
در بيانيه صادره به نام مجمع (كه به روال بسياري از بيانيه هاي صادره از سوي گروه هاي طيف مدعي اصلاحات معلوم نيست از سوي چه كساني نوشته و صادر مي شود) با استناد به فرمايش پيامبر اكرم(ص) مبني بر اينكه "فقها، امناي پيامبرانند " آمده است: عدالت و اخلاص آيت الله صانعي مورد تاييد عالمان برجسته حوزه ها و خيل عظيمي از مقلدان بوده و هست و هيچ جاي ترديدي در مرجعيت ايشان نيست و اين مرجعيت با بيانيه يك گروه مورد پذيرش مقلدان قرار نگرفته كه با بيانيه گروهي ديگر از اعتبار بيفتد.
بيانيه مجمع همچنين به تعابير حضرت امام خميني درباره صانعي (قبل از وقوع انحراف در رويه آقاي صانعي) استناد كرده اما اشاره اي به اين واقعيت نكرده است كه آشوبگران در ماه هاي اخير ضمن حمله به اسلام و انقلاب و ولايت، و هتاكي عليه بنيانگذار جمهوري اسلامي و نهايتاً هتك حرمت عاشوراي حسيني، شعار مي دادند "روحاني واقعي- منتظري، صانعي ".
طبيعتاً انتظار مي رود تنظيم كنندگان بيانيه در صورت داشتن صداقت توضيح دهند كه چرا دشمنان دين و امامت و ولايت و روحانيت با وجود اصرار به دهن كجي به اصل مقدسات، از امثال صانعي حمايت مي كنند؟! يا اين همان صانعي زمان امام است، اگر هست پس چرا به حضرت امام جسارت مي شود و از صانعي تمجيد؟!
مجمع همچنين توضيح نداده كه آيا تحريف كلمات حضرت امام از سوي آقاي صانعي به نفع ضدانقلاب هم كه چند ماه پيش صورت گرفت جزو لوازم همراهي با امام است؟ اما درباره "سلب مرجعيت " يا "استقلال مرجعيت " بايد گفت امام عصر(عج) براي فقيهي كه شايسته تقليد و پيروي است مشخصاتي برشمرده اند نظير "صائناً لنفسه، حافظاً لدينه، مخالفاً لهواه و مطيعاً لامر مولاه " و بر اساس اين كلام شريف، هر درس حوزه و فقه خوانده اي را نمي توان محل رجوع و مرجع تقليد دانست.
آيا آقاي صانعي كه اظهارنظرهايش تبديل به تيتر اول رسانه ها و سايت هاي دولت هاي استكباري نظير آمريكا و انگليس و اسرائيل مي شود و دشمنان اصلي دين در دنيا مواضع وي را عليه جمهوري اسلامي منعكس مي كنند، مصداق حافظ دين، مخالف هوا، مطيع امر مولا و مراقب نفس خويش است؟! در باب استقلال مرجعيت هم كه برخي از محافل نفاق مطرح مي كنند بايد پرسيد استقلال از چه كسي؟ از اسلام و امامت و انقلاب يا استقلال از استكبار و دشمنان دين؟!
يادآور مي شود مهر ماه سال جاري شماري از اعضاي گروهك منافقين، نهضت آزادي، حزب مشاركت و سازمان مجاهدين با ارسال نامه مشتركي (كه اسامي و امضاهاي آن موجود است) از مواضع ضدانقلابي و ضدملي آقاي صانعي تشكر كردند. سايت هاي منتشركننده نامه در عين حال، تصاوير علماي بزرگ (حضرات آيات مكارم شيرازي، سبحاني، صافي گلپايگاني، مظاهري، جوادي آملي، طاهري خرم آبادي، مومن، استادي، هاشمي شاهرودي، اميني، راستي كاشاني، مقتدايي و اعضاي جامعه مدرسين ) به عنوان حاميان نظام منتشر كرده و مورد حمله قرار دادند.
البته مرجعيت فردي مانند آقاي صانعي سالبه به انتفاي موضوع است و حتي اگر جامعه مدرسين هم براساس مسئوليت و تكليف، اعلام موضع نمي كرد، تكليف مشخص بود چرا كه مردم مؤمن سراغ افرادي با عملكرد آمريكا و ضدانقلاب پسند نمي روند، و تنها جماعتي دورافتاده از امام و انقلاب نظير سازمان مجاهدين پاي مرجعيت امثال آقاي صانعي مي ايستند كه آنها هم اساساً به مرجعيت اعتقادي ندارند و به تعبير هاشم آغاجري، تقليد از مرجعيت را كار ميمون مي دانند. البته در اين ميان، منافقين مرجعيت دارند و كساني نظير صانعي، نقش مقلد را ايفا مي كنند.
ذكر اين نكته هم ضروري است كه سايت ضدانقلابي جرس (يكي از كانون هاي سازماندهي آشوبگران) پريروز تصريح كرده بود: «اپوزيسيون برانداز برون مرزي اكنون خود را در سنگري جاي داده كه موسوي، كروبي، خاتمي و صانعي به عنوان سپرهاي حمايتي و حفاظتي، از آن سنگر دفاع مي كنند.

/// جمهوري‌اسلامي

* ديدار نماينده مقام معظم رهبري با خانواده موسوي

نماينده رهبر معظم انقلاب با خانواده مرحوم سيد علي موسوي خواهرزاده ميرحسين موسوي ديدار كرد.
در اين ديدار نماينده رهبر معظم انقلاب مراتب همدردي و ابراز تاسف ايشان را نسبت به ترور مشكوك مرحوم سيد علي موسوي به خانواده وي ابلاغ كردند.
يك مقام عالي رتبه با توجه به شناخت خانوادگي از مرحوم سيد علي موسوي در جمعي اعلام داشته اند: بنده آن مرحوم را مي شناختم انسان متديني بودند ممكن است كه جز معترضين باشد اما مخالف نظام نبوده است.

* ورود گشتي‌هاي منكرات عربستان به دانشگاه‌ها

گشتي‌هاي منكرات عربستان جهت شناسايي دختران فعال در گروه‌هاي افراطي داخل يك دانشگاه شده و اقدام به بازرسي بدني كردند.
هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان به بهانه شناسايي دختران دانشجوي فعال در گروه هاي اسلام گراي تندرو داخل دانشكده دخترانه شهر دمام شده و براي شناسايي دختران و اطلاع يافتن از روابط ايشان يك پست ايست بازرسي به راه انداختند.
براساس اين گزارش اين اقدام پليس مذهبي عربستان با اعتراض مسئولان دانشگاه و دختران محجبه دانشگاه روبرو شد ولي از سوي ديگر سخنگوي پليس مذهبي منطقه شرقيه عربستان طي سخناني اين اقدام را طبيعي و در حيطه وظايف مردان سازمان امر به معروف و نهي از منكر تلقي كرد.

/// قدس

* جاسبي: وقف اموال دانشگاه آزاد سياسي نيست

عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد با بيان اينكه بحث وقف اموال و داراييهاي دانشگاه آزاد بحثي سياسي نيست، گفت: وقفنامه در حال ثبت است.

* ديدار نماينده رهبر انقلاب با خانواده علي موسوي

نماينده رهبر انقلاب با خانواده مرحوم علي حبيبي موسوي ديدار كرد.
در اين ديدار نماينده رهبر معظم انقلاب مراتب همدردي و ابراز تأسف ايشان را نسبت به ترور مشكوك مرحوم علي موسوي حبيبي خواهرزاده ميرحسين موسوي به خانواده وي ابلاغ كردند.
اين ديدار در فضاي صميمي انجام شده است. همچنين احتمال معرفي علي حبيبي موسوي پس از اثبات ترور او در حوادث روز عاشورا به عنوان شهيد وجود دارد.

* اسلحه كمري 80 هزار تومان و كلاشينكف 50 هزار تومان

در 20 روزگذشته محموله اي از سلاح در تهران و برخي كلانشهرهاي ديگر توزيع شده بود كه فروشندگان آن به فروش اسلحه كمري با قيمت 80 تا 120 هزارتومان و اسلحه كلاشينكف با قيمت 50 هزارتومان اقدام مي كردند.

* دستغيب حمله به بيت پدر را تكذيب كرد

حجة الاسلام سيد هاشم دستغيب فرزند شهيد محراب آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب حمله به بيت پدرش (شهيد دستغيب) در شيراز را تكذيب كرد.

* چك‌هاي 150 يورويي براي سر دادن شعار ضدفلسطيني

حجت وحيدي دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا خبر داد: در راهپيمايي حمايت از مردم فلسطين در اروپا برخي با توزيع چك‌هاي 150 يورويي در فرانسه تلاش مي كردند دانشجويان را به دادن شعارهايي بر ضد مردم فلسطين وادارند كه موفق نشدند.

* سحابي: تندروي‌ها بدفرجام است

تارنماي دويچه وله نوشت :به اعتقاد عزت الله سحابي از چهره هاي ملي مذهبي حركتهاي اعتراضي پس از انتخابات، رو به تندي و خشونت داشته و اگر اين روند آهنگ تندتري به خود گيرد، فرجامي نخواهد داشت.

* دشمني با ايران با دو فيلم "ايران زندان " و "تاكسي بهشت ها "

تاكسي بهشت ها و ايران زندان جديدترين فيلمهاي عليرضا شكوفنده از سينماگران و نقاشان ضدانقلاب معروف به داريوش شكوف است كه با رويكرد تهاجمي عليه نظام در زمينه رخدادهاي پس از انتخابات و وضعيت زندانيان سياسي ايراني در برلين ساخته شده است.

* طرح نمايندگان مجلس براي اعدام 5 روزه محارب

36 نماينده مجلس با ارائه طرح دوفوريتي، خواستار تقليل زمان اجراي حكم محارب از 20 روز به پنج روز شدند.

* يك روايت جديد از پروژه قتل ندا

روزنامه وطن امروز در شماره ديروز (دوشنبه )خود در مطلبي با عنوان "جزئيات تازه از قتل ندا " با توصيف اين واقعه به "قتل شيطاني " مدعي انتشار فيلمي مستند در اين باره شد كه نشان مي‌دهد ندا نه تنها در صحنه معروف در خيابان، مورد هدف گلوله قرار نگرفته بلكه خونهاي ريخته شده از ندا به وسيله كيسه خون جاسازي شده بوده است.
در اين مستند، گفته مي شود كه ندا آقاسلطان با همكاري عوامل بيگانه در لحظه فيلمبرداري از صحنه ساختگي قتل خود، با دستگاه يا كيسه اي مخصوص، خون را روي صورت خود جاري مي كند.
ندا آقا سلطان در اين سناريو، خود همكاري مي كرده و پس از اينكه همراه با آرش حجازي وارد خودرو براي انتقال به بيمارستان شده، از سوي يكي از همراهان كشته مي شود.
اين روزنامه ادامه داده است: در اين فيلم آشكارا مشخص است كه آرش حجازي در لحظه اي كه ندا را روي زمين دراز مي كند به دوربين نگاه مي كند و مشهود است كه وي به دنبال آن است كه ببيند آيا دوربين صحنه را تعقيب مي‌كند؟

/// جوان

* عامل سفارت عربستان در مديرت آشوب‌هاي روز عاشورا كيست؟

فرد عملياتي‌اي كه در سفارت عربستان هدايت آشوب هاي روز عاشورا را برعهده داشته فردي به نام "حيدر.ز " بوده است.
"حيدر.ز " عراقي الاصل و با شناسنامه ايراني و ساكن تهران بوده كه در سفارت عربستان فعاليت مي كرده است.
گفته مي شود وي با شبكه سازي و ارتباط گيري برخي عناصر داخلي و تعدادي ازنيروهاي اعزام شده به تهران بخشي از آشوب‌هاي روز عاشورا را هدايت و مديريت مي‌كرده است.
وي همچنين حمايت مالي شبكه خود را از طريق ارتباط گيري با وهابيون انجام مي‌داده است.

* فرقه‌هاي دروغين در كمين جوانان

با توجه به درآمد بالاي مديران اين فرقه، بسياري به سوءاستفاده از جوانان از طريق اين فرقه نموده‌ اند.
فرقه "اكنكار " كه با الهام از آموزه‌هاي عرفان شرقي، بالاخص فرقه هندي نزديك به بوديسم و آموزه‌هاي شبه عرفان سرخپوستي در آمريكا شكل گرفت، چند سالي است كه پس از مطرح شدن كتب «پال توئيچل» موسس آن در ايران ترويج و تبليغ مي‌شود.
با توجه به درآمد بالاي مديران اين فرقه، بسياري به سوءاستفاده از جوانان از طريق اين فرقه نموده‌آند و در پي آن مؤسساتي را كه به ترويج اين فرقه ضاله مي‌پردازند را راه‌اندازي كرده‌اند.
اساسي‌ترين كاري كه اين مؤسسات در جذب جوانان به اين فرقه انجام مي‌دهند، برپايي پارتي‌هايي در سراسر ايران است كه در اين جلسات انواع مواد مخدر و داروهاي روانگردان از جمله حشيش براي رفتن به حالت عرفاني و رسيدن به مدارج معنوي سرو مي‌شود.
از آموزه‌هاي اين فرقه مي‌توان به برقراري رابطه عشقي بين و زن و مرد اشاره كرد كه به ازدواج عرفاني دختر و پسر نامحرم ختم مي‌شود.
اين يكي از مهم‌ترين تمرين‌هايي است كه پيوسته در جلسات پارتي اين فرقه صورت مي‌گيرد و موجب شده تا جذابيت اين گروه بين قشر جوان روزافزون شود.
گفتني است عدم شناخت نسبت به اين فرقه از مهم‌ترين دلايل جذب جوانان به اين گروه‌ها به شمار مي‌آيد. از طرفي تبليغ گسترده اين فرقه در سايت‌هاي اينترنتي قابل دسترس كه هنوز مورد عنمايت فيلترينگ قرار نگرفته‌اند سبب شده تا مؤسسات مذكور به راحتي از طريق اينترنت به عضوگيري بپردازند.
تأسيس تالارهاي گفتمان براي جذب افراد ساده‌لوح نيز از ديگر اقدامات اين فرقه ضاله در فضاي مجازي است.
شناساندن چهره واقعي اين فرقه، تقبيح تماس با اين گروه و ... مي‌توند نقش اساسي در ارتقاي سطح بصيرت جامعه كه تنها راه مصون‌سازي افراد در مواجهه با اينگونه فرق است، داشته باشد.
در حال حضار فردي به نام «هارولد كلمپ» به عنوان «ماهانتا» اين فرقه را رهبري مي‌كند و به مريدان خود مي‌آموزد كه چگونه براي تولد دوباره به خلسه‌هاي گناه‌آلود بروند.
مترجم كتاب‌هاي فرقه اكنكار در ايران چندي پيش فوت كرد ولي شاگرد او فرقه TSM را در ايران راه‌اندازي كرد.

* بازهم پيراهن‌هاي مساله دار

فروش پيراهن‌هايي منقوش به تصوير خوانندگان حزب منحله دموكرات دربازارهاي مناطق كردنشين غرب كشورافزايش يافته است.
خبرهاي دريافتي حاكي از فروش پيراهن‌هايي منقوش به تصوير خوانندگان حزب منحله دموكرات در بازارهاي مناطق كردنشين استان آذربايجان غربي است.
اين تبليغات كه در راستاي اهداف گروهك‌هاي معاند در بازارهاي هفتگي اين استان صورت گرفته است، تصاوير معدوم "اسماعيل.س " و شرور "ناصر.ر " را تبليغ مي‌كنند.
گفتني است بيش از اين نيز اين گروهك معاند تصاوير سران معدوم خود را درمناطق كردنشين، كردستان در قالب پوستر و تي‌شرت در معرض عموم قرار داده بود.

/// ايران

* پروژه "عبور از موسوي " رسماً كليد خورد

5 نفر از حاميان خارج نشين موسوي با صدور بيانيه‌اي متفاوت عملاً طرح عبور از موسوي را كليد زدند.
در اين بيانيه كه به امضاي عبدالكريم سروش، عبدالعلي بازرگان، محسن كديور، اكبر گنجي و عطاالله مهاجراني رسيده است به اصطلاح "خواسته‌هاي بهينه سبزها " مطرح شده است.
اين افراد خارج‌نشين در اولين بند مطالبات خود برخلاف ميرحسين موسوي كه دولت احمدي‌نژاد را به رسميت شناخته است، خواستار استعفاي محمود احمدي‌نژاد، برگزاري انتخابات مجدد و لغو نظارت استصوابي شده‌اند. آنها همچنين خواستار انحلال شوراي انقلاب فرهنگي و استقلال دانشگاه‌ها شده‌اند كه در بيانيه موسوي هيچ اشاره‌اي به آنها نشده است.
اين افراد بدليل آنكه مطالبات متفاوتشان عبور از موسوي تلقي نشود در قالبي تشريفاتي خاطرنشان كرده‌اند پيشنهادهاي موسوي جنبه حداقلي دارد و آنها ضمن حمايت كامل از رهبران جنبش اعتراض‌آميز مردم در داخل روايت خود را از خواسته‌هاي بهينه اين جنبش اعلام مي‌كنند.

* اعلام برائت علماي برجسته شيراز از علي‌محمد دستغيب‌

چند تن از علماي بزرگ و صاحب نام شيراز اعلام برائت خود را از علي‌محمد دستغيب اعلام كرده اند.
آيات عظام سيد علي اصغر دستغيب، نعمت‌الله اديب، يحيي فلسفي و اسدالله ايماني در جمع تعدادي از دانشجويان و فعالان مذهبي شيراز كه در مورد فتنه‌هاي اخير و حوادث پيش آمده نزد اين علماي برجسته رفته و از علي محمد دستغيب كه اقدامات او در حمايت از سران فتنه موجب رنجش شيرازي‌ها شده بود، اعلام برائت كردند.
همچنين حجت الاسلام سيد هاشم دستغيب فرزند شهيد محراب آيت‌الله سيد عبدالحسين دستغيب حمله به بيت پدرش (شهيد دستغيب) در شيراز را تكذيب كرده و گفته منزل شهيد دستغيب سالها است كه متروكه شده و كسي در آن زندگي نمي كند.

* گزارش وال استريت ژورنال از عقيم ماندن تحريم‌هاي امريكا عليه ايران

يك روزنامه غربي با پرداختن به موضوع تحريم‌هاي امريكا عليه ايران از عقيم ماندن اين تحريم‌ها خبر داده است.
روزنامه وال‌استريت ژورنال در مطلب خود نوشته كه شركت‌هاي چيني كه به دليل ارتباط با ايران از انجام معامله در امريكا محروم شده‌اند، همچنان ضمن حفظ تعاملات تجاري با تهران به مبادله كالا با شركت‌هاي امريكايي مشغول هستند.

* تجمع 40 نفره ضدانقلاب در لندن

تعدادي از عناصر ضدانقلاب و هواداران اغتشاشگران با تجمع در مقابل مركز اسلامي انگليس در شهر لندن عليه جمهوري اسلامي ايران و مقامات كشورمان شعار دادند.
ترتيب‌دهندگان اين تجمع ضدانقلابي به رغم تبليغات زياد طي روزهاي گذشته و تلاش براي كشاندن عوامل ضدانقلاب از شهرهاي ديگر انگليس به لندن، تنها موفق شدند حدود 40 نفر را در مقابل مركز اسلامي انگليس جمع كنند.
شركت‌كنندگان در اين تجمع عكس‌هايي از حسينعلي منتظري، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي با خود داشتند و شعارهايي عليه نظام جمهوري اسلامي و مقامات كشورمان سر مي‌دادند.

* يك ميليون شهروند تهراني از سران فتنه به دستگاه قضايي شكايت كردند

سازمان مردم‌ نهاد انديشه ولايت اعلام كرده كه ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.